Тұтынушылардың интернет-дүкендерге шағымдары жиілеп кетті Тұтынушылардың шағымдары жыл сайын артып келеді. Кәсіпкерлер сатып алушылардың мүдделерін ескермейді, ал олар өз кезегінде өздерінің заңды ұстанымдарын қорғауға тырысады. Тауарлар мен қызметтер рыногындағы ахуал туралы ҚР СИМ ТҚҚК тұтынушылардың құқықтарын қорғауды іске асыруды бақылау және қамтамасыз ету басқармасының бас сарапшысы Алида Күзекпаева баяндайды. Оның айтуынша, 2022 жылдың 9 айында тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетіне 20642 өтініш түскен, бұл өткен жылмен салыстырғанда 154% жоғары (13432). Халық наразылығының ең үлкен секірісі (199%) электронды сауданың үлесінде болды. Егер өткен жылы қазақстандықтар 854 өтініш берсе, қазіргі жылы – 1701. Бұл салада шағымдардың үлесі олардың жалпы санынан 6% — дан 8,2% — ға дейін өсті. Азаматтар негізінен тауар мен сатушы туралы ақпараттың жоқтығына, өнімнің сипаттамаға сәйкес келмеуіне, интернет-сайттардың тауар мен ақшаны қайтарудан бас тартуына және алаяқтық фактілеріне шағымданды. Wildberries, менің ақшамды қайтарыңыз! Ведомство өкілі соңғы алты айда wildberries электрондық алаңының жұмысына шағымдар саны артқанын атап өтті. Бұрын адамдар оның жосықсыз қызметіне шағымданды, ол уақыт өте келе жақсармады. Ақаулы тауарлар, уақтылы жеткізілмеу, сапасыз өнімдер, қолма – қол ақшаны ұзақ уақыт қайтармау фактілері-бұл маркетплейске қатысты шағымдардың толық емес тізімі. «Тек 2022 жылдың үшінші тоқсанында ғана тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі аумақтық департаменттермен 27 өтініш берушіге 1078,9 мың теңге қайтару сомасына көмек көрсетілді», — деді Алида Төлегенқызы. – «Ақмола облысы бойынша ТҚҚД қыркүйек айында 11 тұтынушыға Wildberries интернет-дүкенінен 225,3 мың теңге қайтаруға көмек көрсетті. Ал Комитетке ақшаны қайтаруды сұрап компанияға 4 шағым түсті». Виртуалды сатып алу, ақша нақты Жоғарыда аталған онлайн-гипермаркет Халықаралық болып табылады. Сондықтан электрондық сату мәселелерін шешу және оларды реттеу жөніндегі заңнаманы үйлестіру бөлігінде басқа елдермен өзара іс-қимыл жолға қойылуда. Виртуалды сатып алуды күткен отандық сатып алушылардың аз бөлігі коммерцияның осы түрін реттейтін ережелер туралы ойлайды. Бірақ олар: «сауда қызметін реттеу туралы», «тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» ҚР заңдары. Құқықтық оқу соншалықты қызықты емес, өйткені ол пайдалы: интерактивті мәміледе қателеспеу үшін заңды жылқылармен қамтамасыз ету. Сақ болыңыз! Мұндай интернет-алаңдарда өзін дұрыс қызмет көрсетуден қорғау үшін ТҚҚК бас сарапшысы тұтынушыларға қырағы болуға кеңес береді. Сайттағы ақпаратты зерделеу қажет: заңды мекен-жайы мен бірнеше байланыс телефондарының болуы, Төлем шарттары мен әдістері, кімнің есебінен және тиісті және тиісті емес сападағы өнімдерді қайтару және айырбастау қалай жүзеге асырылады. Кері байланыс жұмыс істейтініне көз жеткізу керек, ол үшін көрсетілген нөмірлерге қоңырау шалып, операторға сізді қызықтыратын барлық сұрақтарды қою керек. Егер сіз сайтта тапсырыс берген болсаңыз, бірақ қандай да бір себептермен ойыңызды өзгерткен болсаңыз, ораманы ашпас бұрын кез келген уақытта тапсырыстан бас тартуға құқығыңыз бар екенін есте сақтаңыз. Айтпақшы, тапсырысты алған кезде қаптаманы мұқият қарау керек-ақшаны курьерге бергеннен кейін тауарлардың пайда болуы туралы шағымдар енді қабылданбайды. Бейне-сөзсіз дәлел Интернет-дүкендердің меценаттары бейнекамераға тауарды ашу сәтін түсіруге кеңес береді: пакеттің ішінде сіз тапсырыс берген нәрсе болмауы мүмкін. Смартфонның орнына пакетте балауыз шам болған жағдай болды. Басқа тұтынушыға дұрыс емес орамал жіберілді, ал қораптың ішінде бір қорап тұз болды. Егер бейне болса, сіз өнімді ауыстырды деп айыпталмайсыз және оны басқасына айырбастауды немесе ақшаны қайтаруды сенімді түрде талап ете аласыз. Бұл ретте тұтынушы заңнамада белгіленген оның құқықтары мен қорғанысы жеке тұлғадан сатып алынған тауарлар мен қызметтерге (әлеуметтік желілер арқылы, мысалы, «Facebook» және т.б.) қолданылмайтынын есте ұстауы тиіс. Егер проблемалар туындаса, ол шағыммен жүгіне алмайды, өйткені заңнамаға сәйкес шарт жоқ. Мәміле аяқталғанға дейін сатып алуға қатысты барлық ақпарат пен хат-хабарларды сақтау керек. Арзандыққа ұмтылмаңыз Сондай-ақ, комитет мамандары интернет-алаяқтардың құрбаны болмау үшін бірқатар басқа сақтық шараларын сақтауды ұсынады. Тауардың өте төмен құнына назар аудару керек. Егер баға нарықтан мүлдем өзгеше болса, сатып алушыға екінші дәрежелі зат ұсынылуы мүмкін. Басқа интернет-дүкендерде ұқсас заттың құнын зерттеу артық болмайды, бағада тым көп айырмашылық болмауы керек. Егер сатушы арзан бағамен шұғыл тапсырыс беруді талап етсе, баға кейінірек өзгереді немесе тауар сатылымнан шығарылады деп сендірсе, бұл ескерту керек. Бұл маркетингтік қадам. Тек сайттан шығып, біраз уақыттан кейін оралу керек, уақытты санау қайтадан басталғанын байқай аласыз. Ресурстың беделін бақылау қажет. Әдемі фотосуреттері мен кеңейтілген мәзірі бар жарқын және түрлі-түсті интернет – дүкен-бұл жай ғана экрандағы сурет. Сайттың сыртқы түрі көрсеткіш емес. Сатып алудан бұрын компанияның кеңсесі, сауда алаңдары, аймақтық өкілдіктері, нақты байланыс деректері бар-жоғын білу керек. Сайтта пошта мекенжайы, телефон нөмірлері, банк шоттары бойынша деректер көрсетілуі тиіс. Тіпті аталған мекен-жай сатушының адалдығына кепілдік бермейді. Дүкен шын мәнінде болмауы мүмкін: кейде алаяқтар жалған мекен-жайларды пайдаланады және басқа фирмалардың мекен-жайларын хабарлайды. Сайтта көрсетілген телефондарға қоңырау шалып, олардың жарамды екеніне көз жеткізу керек. Қалтаңызды мықтап ұстаңыз Ерекше сәт – төлем жасау техникасы. Ол банк арқылы банктік деректемелер арқылы жүзеге асырылуы тиіс, бұл төлемді растауды көздейді. Есептеудің тым қарапайым тәсілдері, Yandex, WebMoney сияқты электронды әмиянға қаражатты тікелей аудару күдікті. Егер сізге анонимді жүйе арқылы қаражат аудару немесе жеке тұлғаның карточкасына банктік аударым жасау ұсынылса, сатушымен байланысудан аулақ болыңыз. «Онлайн-сатып алуларда бұл процесті барынша ашық және қауіпсіз ету үшін көптеген нюанстар бар, құқықтық база жетілдірілуде. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» Заңға 2-ші түзетулер пакетін әзірледі. Инновациялар құқықтық олқылықтарды, соның ішінде электрондық коммерция саласындағы олқылықтарды жоюды көздейді. Тұтынушылар мен қоғамдық бірлестіктер заң жобасын Ашық НҚА порталында талқылауға белсене қатыса алады», — деп түсіндірді ҚР СИМ ТҚҚК тұтынушылардың құқықтарын қорғауды жүзеге асыруды қамтамасыз ету және бақылау басқармасының бас сарапшысы Алида Күзекпаева.